Wymagane Etapy certyfikacji PEFC
Proces certyfikacji PEFC
1. Aplikacja
Rozpoczęcie procesu certyfikacji wymaga kontaktu z jednostką certyfikującą. Przed rozpoczęciem planowania certyfikacji, jednostka musi pozyskać informacje dotyczące organizacji ubiegającej się o certyfikację. Szczegółowe dane dotyczące działalności firmy, liczby oddziałów, zatrudnienia, podwykonawstwa oraz dostawców materiałów są niezbędne do przygotowania oferty i wyznaczenia odpowiedniego zespołu audytorów.
Informacje potrzebne do przygotowania oferty można przekazać jednostce certyfikacyjnej telefonicznie, mailowo lub poprzez wypełnienie Wniosku o wycenę kosztów certyfikacji.
2. Oferta i umowa
Na podstawie zebranych informacji jednostka przygotowuje kompleksową ofertę obejmującą pięcioletni cykl certyfikacyjny. Oferta naszej jednostki certyfikującej zawiera koszty związane z audytami, dojazdem i pobytem audytorów oraz wydaniem certyfikatów. W ofercie uwzględnione są również informacje dotyczące rocznej opłaty notyfikacyjnej.
3. Audyt
Audyt certyfikacyjny jest przeprowadzany w dogodnym dla klienta terminie w lokalizacji/ach firmy. Polega on na przeglądzie dokumentacji, obserwacji oraz rozmowach z pracownikami. Audyt ma potwierdzić, czy organizacja spełnia wszystkie kryteria określone w standardach PEFC.
4. Certyfikacja
Pozytywny wynik weryfikacji dokumentacji skutkuje wydaniem certyfikatów w formie elektronicznej i papierowej w języku polskim i angielskim. Dodatkowo, certyfikowana organizacja otrzymuje znaki certyfikacji oraz możliwość stosowania znaków towarowych służących wyróżnianiu i promowania produktów.
Od terminu audytu do czasu uzyskania certyfikatu mija kilka tygodni.