Jak wygląda przeniesienie certyfikatu FSC®?
Transfer jest przejęciem opieki nad wdrożonym systemem FSC® przez jednostkę inną niż ta, która go certyfikowała. W trakcie transferu certyfikat zachowuje swoją ważność. Każda certyfikowana organizacja ma prawo do dokonania transferu certyfikatu na każdym etapie cyklu certyfikacyjnego i tym samym wyboru najkorzystniejszej dla siebie oferty.
Proces transferu certyfikatu FSC® przebiegnie sprawnie, jeśli będziemy pamiętać o kilku istotnych kwestiach i postępować zgodnie z przedstawionym poniżej schematem:
Należy:
- Jak najwcześniej skontaktować się z nami, celu określenia możliwości i warunków przeniesienia certyfikatu FSC®.
- Wypełnić wniosek o wycenę kosztów certyfikacji, pamiętając zwłaszcza o wypełnieniu części wniosku poświęconej transferowi.
Wniosek o wycenę certyfikacji można uzyskać kontaktując się z nami - Przesłać do jednostki certyfikującej kilka dokumentów, które będą potrzebne do dokonania transferu:
- A) Raport z poprzedniego auditu certyfikującego/ re-certyfikującego oraz raporty z wszystkich auditów nadzorujących bieżącego cyklu certyfikacji
- B) Kopię aktualnego certyfikatu FSC®
- D) Zaakceptowaną ofertę na transfer certyfikatu FSC®
- Ustalić z Jednostką certyfikującą datę transferu
- Przesłać informację o transferze certyfikatu FSC® do poprzedniej jednostki certyfikującej. nowa jednostka certyfikująca osobiście powiadomi Organizację FSC® o transferze certyfikatu
Po wykonaniu powyższych kroków, otrzymają Państwo certyfikat FSC® od nowej jednostki certyfikującej.
Następnie należy podejść do audytu transferującego. Jednostka certyfikująca ma 3 miesiące na przeprowadzenie auditu. W przypadku, gdy certyfikat niedługo straci swą ważność – audit transferujący, który będzie jednocześnie audytem
re-certyfikującym, musi zostać przeprowadzony na tyle wcześnie, by można było wydać pozytywną decyzję o utrzymaniu certyfikatu.
Jeśli do tej pory znakowali Państwo swe wyroby etykietami FSC® – nie będzie konieczności ponownego ponoszenia opłaty za dostęp do generatora logo FSC®. Będą Państwo korzystać z dotychczasowego dostępu.
W związku z transferem FSC®, zmianie ulegnie Państwa numer certyfikatu – COC Code (Certificate Code – ten, który wymagany jest na fakturach). Zatrzymują Państwo poprzedni numer licencji (FSC Licence Number, który dla posiadaczy certyfikatu ma format FSC-C……) mimo, że Jednostka certyfikująca uległa zmianie.
UWAGA!
By pomyślenie przenieść certyfikat do nowej jednostki certyfikującej, należy pamiętać, że:
- Certyfikat nie może być zawieszony. Jeśli certyfikat został zawieszony – najpierw poprzednia jednostka certyfikująca musi cofnąć zawieszenie.
- Jeśli podczas ostatniego auditu odnotowane zostały duże niezgodności (typu MAJOR), muszą zostać zamknięte przed dokonaniem transferu certyfikatu. Jeśli zdarzyły się niezgodności, lecz zostały już zamknięte – certyfikat może zostać przeniesiony.
BMTC Poland Sp z o. o. delivering FSC® certification services in association with BM TRADA.